zondag 13 april 2008

Working Holiday

Twee weken zijn we in België geweest. Twee weken die nu eens dagen leken en dan weer maanden. Het waren hoe dan ook heel intense weken, zowel op het werk als erna. Jazeker, er werd hard gewerkt, zonder in detail te treden: mijn supervisor heeft mijn huisarbeid beoordeeld, de neuzen van ons projectteam staan weer in dezelfde richting en enkele onderzoeken werden door mij voor eens van dichtbij opgevolgd. En eenmaal voorbij de draaideur moesten allerhande administratieve zaken geregeld worden van nieuwe elektronische identiteitskaart tot huurhuiszaken. Gelukkig vonden we ook wat vakantierust en veel gastvrijheid! Het logeren en tafelen bij familie en vrienden als in een poepsjiek hotel werd gecombineerd met gezellige reünies en een Pecha Kucha. Dat is een nieuwsoortige presentatievorm met 20 slides die elk slechts 20 seconden blijven staan. Ons thema was “Canada inside-out” en werd gebracht voor een select publiek…en het gerucht dat we speciaal waren overgekomen voor een concert van Lady Linn & The Magnificent Seven (de Vlaamse Amy Winehouse) is niet waar, hoewel we niet ontkennen dat we een concert bijwoonden.
Het gekke aan onze korte werkvakantie in eigen land was dat de verwondering voor al het bekende weer kinderlijk groot was en dat we ons bij vrienden en familie altijd onmiddellijk thuis voelden. Laat ME het dus bij een dankwoord zonder opsomming houden, of beter nog dit uitzicht op onze geliefde stad vanuit de penthouse van onze tweede overnachtingweek zegt meer dan woorden. Het was fijn even terug te zijn.

Het is moeilijk om zeggen waar we nu thuis zijn, hier en daar voelt vertrouwd. Maar geef gerust je gedacht met een comment. Enkele mogelijke definities volgen hieronder.
Mijn thuis is waar….
- mijn Stella staat, of West-Vleteren of Delirium Tremens… OF mijn Beerstore is
- ik mijn “schoon” familie hoor en zie achter de schermen OF op het scherm
- mijn ene vrienden zijn OF mijn andere vrienden zijn
- mijn collega’s zitten OF mijn laptop staat
- mijn home mijn office is OF de brandstofprijzen records breken
- mijn dualband-GSM werkt OF … is onbereikbaar zijn net een zegen?
- de fluitketel fluit OF de waterkoker afklikt als het water warm is
- Ineke mijn ontbijt maakt OF ik de ochtend voor mij alleen heb
- het samenleven met verschillende culturen of de regering werkt/niet werkt (schrappen wat niet past)
- mijn jetlag het minst is

Enkele sfeerbeelden van onze vliegtuigreis terug naar Canada voor diegenen die de moed nog niet opgegeven hebben onze werkomgeving hier te bezoeken.

Geen opmerkingen: