maandag 17 maart 2008

St. Patrick's Day

De feestdag van de patroonheilige van Ierland, St Patrick, is voor elke Ier of afstammeling van Ierse voorouders een reden om eens uit de bol te gaan en de Ierse cultuur te vieren. Maar wist je dat St Patrick's Day niet alleen de Ierse nationale feestdag is, maar ook een vrije dag in de Canadese provincies Labrador en Newfoundland? Hoe dan ook, voor al de anderen zonder Iers bloed in de aderen bestaat er het alternatief om "Irish for a day" te worden. We hebben hier geen grote parades gezien, maar er was wel veel volk in de Irish Pub The Royal Oak. Iedereen was in gepaste groene klederdracht, soms met een gekke hoed of getooid met een krans van klaver (Shamrock). Er was live-music, af en toe werd er een dansje (jig) geplaceerd en voor de gelegenheid kon je ook groen bier drinken.... Dat groene bier smaakt niet anders, men giet enkel een beetje groene kleurstof bij een gewoon pintje (Waarom weet eigenlijk niemand). Vergelijk het met een Grüne Berliner Weiße. Maar als je meer wil weten over hoeveel "%beer" er in het lokale schuimend gerstenat zit, klik dan hier.
PS: Als je je afvraagt hoe ik in die pub verzeild raakte, we gingen na het sporten nog iets drinken...

2 opmerkingen:

luc zei

Voor alle duidelijkheid : dit groen
"bier" staat dus NIET op mijn verlanglijst.

Steven zei

Voor alle duidelijkheid : dit groen
"bier" heb ik ook NIET gedronken.. ik ga ook voor smaak ipv kleur. Ik had van jou ook niks anders verwacht!