zaterdag 17 november 2007

One "Flu" over the Cuckoo's Nest

We willen een gezond bedrijf met gezonde medewerkers, want gezondheid gaat boven alles, zeker als je weet dat de gezondheidszorg in Canada voor niet-Canadezen zeer duur is. Daarom houden we ons goed aan grootmoeders wijsheid van "Een appel in de maag houdt de dokter thuis vandaag". Maar anderzijds hebben we even veel vertrouwen in de moderne geneeskunde. Dus onze zaterdagtrip was bepaald toen in het lokale krantje "Glebe Report" een artikel verscheen met de titel "Free flu shot clinic returns to the GCC on Nov. 17". De GCC is het Glebe Community Centre of het wijkcentrum van onze buurt. Het artikel vertelde dat griep 7-10 dagen duurt maar je er tot 6 weken last van kan hebben en dat 4000 à 8000 Canadezen per jaar aan griep gerelateerde complicaties sterven. Reden genoeg om net als in het moederbedrijf om onze prik te gaan.
Er stond een lange rij wachtenden, want de volledige bevolking, jong en oud en iedereen er tussenin, was de doelgroep. Na het invullen van een informatieblad, was het aanschuiven tot mijn beurt. De oudere mensen werden uit de rij gehaald en kregen gelukkig voorrang, de kindjes hadden ook een aparte behandeling. Er waren zeker een zevental verpleegsters tegelijk in de weer met vaccineren. Ik had een hele lieve verpleegster die me meermaals geruststelde. Na mijn prik in de linkerarm volgens de regels van de injectie-kunst, kreeg ik mijn plakker en bewijs mee. Laat de winter maar komen...

2 opmerkingen:

luc zei

Wat een "wattegedoe" op je arm voor zo'n miniscule prik.
Hebben ze daar geen eenvoudige
"spots" ?

Ineke Imbo zei

Haha, vond ik ook. 't Is precies alsof ie kweetnietwat voor prik heeft gekregen. Bij mij op den unief kregen we zelfs géén plakkertje, helemaal niets! Stoer hé ;-)