vrijdag 11 juli 2008

A mighty day for ME

Het is op zijn minst gek te noemen, vandaag viert het grote moederbedrijf van ME zijn eerste verjaardag als onafhankelijke entiteit. Hoewel de uitgebreide feestelijkheden hier slechts vanop afstand meegevierd worden, komt er bij ME spontaan het volgende gedacht op. Bij een verjaardag hoort toch een cadeautje en wat zou ik kunnen meebrengen vanuit Canada?

Lang heb ik niet moeten nadenken voor het ideale geschenk. Het werkritme door het tijdsverschil zal ik niet kunnen meebrengen, al is het nog zo perfect: eerst je mails lezen, dan alles afstemmen met collega's via telefoon of vergadering en tot slot geconcentreerd je eigen taken doen. Neen, dat lukt spijtig genoeg niet, nochtans is het projectmanagement zoveel efficiënter omdat de nodige acties en status van elke project bondig vastgelegd zijn.

Als geschenk zou ik wel iets essentieel meebrengen, namelijk "creativi-tijd". Het is de tijd die elkeen moet nemen om ongestoord na te denken over creatieve oplossingen voor bestaande technische problemen of nieuwe concepten. Wie zou daar niet blij mee zijn?

En om deze periodes voor jezelf te scheppen is deze dobbelsteen uitgedacht. Als dat geen cirkelredenering is...
Als je een dringende vraag krijgt of in je denkwerk gestoord wordt, gooi je de dobbelsteen voor het antwoord. Omdat er maar drie vlakken zichtbaar zijn, worden hier alle antwoorden opgelijst. Ze spreken voor zichzelf...
- Take a break
- May be
- Tomorrow
- NO!
- What do you mean?
- The only one who got all his work done by Friday was Robinson Crusoe
En lukt het niet met de dobbelsteen, dan kan je misschien wel troost vinden op deze site van briljante mislukkingen.

1 opmerking:

luc zei

!!!!!!!!!!!!!!
Hoi Steven, kun je echt niet zo'n
dobbelsteen meebrengen???
Is die ergens te verkrijgen???
Moest je er één op de kop tikken,
"he's mine".
De Robinson Crusoe one-liner is super.