zondag 14 oktober 2007

How to contact ME ... for Dummies

Hoe kan je me bereiken?

Alles gaat over dat kleine witte bakske, de modem, op de achtergrond. Ik kan er draadloos of met die kleine witte kabel mijn draagbare computer of laptop op aansluiten. Met die laptop verbind ik dan mijn hoofdtelefoon met micro en mijn muis (neen, zo diep gaat de uitleg niet). En daarmee is onze home-hardware een feit.
Vervolgens nog vele keren zeggen dat ik ME is (inloggen, internet openen, connecteren via VPN, drives starten, softphone verbinden, ...), en we zijn online.
De softphone uitleggen is niet zo eenvoudig. Ik heb een Duits telefoonnummer omdat de telefooncentrale in Duitsland staat. Een telefoongesprek gaat dus van Canada naar Duitsland met Voice-Over-IP gratis over het internet, en van Duitsland naar Belgiƫ als een internationaal telefoongesprek. De softphone werkt alleen als mijn laptop aanstaat.
Let wel op, het is hier 6 uur later dag dan in Europa!

Wanneer kan je me bereiken?

De business-uren zijn een beetje anders. Er is immers 6 uur tijdsverschil. Dat komt omdat ik op een andere lengtegraad zit en de aarde ronddraait en om de zon draait, maar dat zou ons te ver leiden. Eenvoudig gezegd: ik werk voor jullie in de namiddagploeg terwijl ik hier in de ochtendploeg sta. Ik start om 7u 's ochtends lokale tijd, zodat er de meeste overlapping mogelijk is.
Een handige tip: zet in je Calender van je Outlook een extra-tijdzone in. Dat doe je via: Tools - Options - Calender Options - Timezone - Kies '(GMT-5:00) Eastern Time (US&Canada)' en vink 'Adjust for daylight saving time' aan.


Alles op een rijtje:

Werktijd in Belgiƫ6u7u 8u9u 10u11u12u13u14u15u16u17u18u19u20u21u22u23u24u
Werktijd in Canada1u 2u3u 4u5u6u7u8u9u10u11u12u13u14u15u16u17u 18u 19u

WatHoeDoel Kost
E-mailZelfde e-mail-adresProjectwerk en communicatieGratis
SoftphoneDuits telefoonnummer van mail-SignatureME bellenGesprek
NetMeetingProgramma openstaan hebben op je PCVergadering. Bestanden samen bekijken. Datatransfert. Bellen.Gratis
BriefME het adres vragen en met post opsturenDocumenten. Zonder tracking, ca.5d.Postzegel
PakketME het adres vragen en met koerier sturenBelangrijke documenten. Delen. Met tracking.DHL
FilesProjectdirectory gebruikenBestanden.Gratis
IFXIFX-Website gebruikenHeel grote bestanden. Gratis
CADDatabase gebruikenTekenwerkGratis

Geen opmerkingen: